repair manuals, spare parts, repair manual, user's manual
Translated text
Vil innføre en natten portforbud på syklister gjøre veiene tryggere? Im en syklist og stolt av det. Likevel fikk samme Bangernomics sykkel jeg kjøpte i 1972. Nok av liv igjen i det også. Dukket opp til byggevare forleden for å plukke opp noen filler, men det var dagslys. Og det er derfor det er fortsatt så mye liv i meg. Jeg nå opererer en syklist portforbud: når det er mørkt, jeg ikke gå. Det er så enkelt som.
To siste hendelser brakt hele debatten til livet. Først i urbane Sør London med veien knollene og biler parkert på hver side, hadde jeg til å følge en syklist i Skumring. Han hadde ingen lys. Ingen reflekterende jakke. Ingen hjelm. Men han har en mobiltelefon som er knyttet til hans earhole. Jeg kunne ikke kjøre forbi trygt på grunn av motgående trafikk. Jeg måtte bare spretter langs bak dette idiot for om en mile. For noe grunn han var rasende på meg og jeg fant ut hvor irritert han var da jeg endelig nådde når kysten var klart og veien videre. Han gesticulated vill antagelig ropte ting. Berk.
En uke senere jeg på en landevei med ingen gaten lamper. Det er bek svart unntatt en blinkende Åpenbaringen i fjerne. Jeg har aldri sett en syklist med slik en overflod av refleksjon. Eller for den saks skyld så mye LED-belysning denne siden av en Audi. Han visste det var forbannet farlig ute og ikke tankene som jeg ventet avstand bak på grunn av bendy veien. Han sjekket hvor jeg var en eller to ganger. Ingen misbruk, ingen håndbevegelser. Så han fortsatt en berk, men i alt utstyr.
Ja, syklister kan være dumt og fornuftig, akkurat som drivere, og vi kan ha klokker bakover og videresender argumenter hele dagen og natten lang. Men faren og sikkerhetsproblemet, bør syklister har et portforbud? Eller minst en aldersgrense? Hvis de ønsker å gå ut i mørket, deretter bruke en reflekterende vest, sette noen lys på og passere en ferdighetstester. Bryte portforbudet og det er fengsel. Med hardt arbeid. whos med meg?
Original text