repair manuals, spare parts, repair manual, user's manual
Translated text
1991 GMC Jimmy SLE

Di tengah-tengah malam, semasa saya bekerja di pallets kerja, membuka kotak dan menyusun barangan Krismas di tingkat jualan Kelab pembeli borong gergasi, awan berpindah ke dalam dan ia mula hujan. Bumi ini sejuk dan sebaik sahaja kejatuhan pertama melanda tanah ia bertukar kepada ais. Lebih banyak titis diikuti, jutaan tidak lama selepas berjuta-juta mereka, dan, dalam hal minit, segala sesuatu yang mereka dipukul adalah merangkumi satu lapisan yang semakin meningkat ais. Hujan yang berterusan sepanjang malam dan pada masa matahari naik ribut telah bergerak ke arah Cascades, di mana ketinggian meningkat memaksa awan lebih tinggi ke langit dan berpaling hujan ke salji. Tetapi di Lembah kerosakan telah dilakukan dan orang ramai yang bangun ke dunia Kristal di mana objek sehari-hari telah diubah menjadi karya seni dan di mana setiap cawangan dan wayar digantung dengan baris keris-seperti.
Saya membayar sedikit perhatian kepada ditanggung helah yang indah kerana saya muncul dari kedai dan dilindugi mata saya dari cahaya matahari pagi. Saya adalah malam dweller, salah satu yang bernama rabble yang bekerja melalui jam gelap untuk mengisi rak dengan barangan yang baik, orang biasa dunia dengan senang hati akan membeli di tengah-tengah kehangatan dan cahaya semasa saya berjuang untuk tidur. Saya benci kerja saya, saya benci hidup saya dan saya membenci sesiapa yang mempunyai perkara-hal yang saya, terlalu, telah bekerja begitu sukar untuk mencapai tetapi mendapati dinafikan dalam apa yang sepatutnya menjadi jam saya kemenangan.
Kolej tidak pernah dalam Kad untuk saya ketika saya telah meninggalkan sekolah tinggi lebih daripada satu dekad lebih awal, tetapi peluang pertemuan dengan kartun Jepun di Dewan Pameran gelap Konvensyen Sci-Fi telah menunjukkan kepada saya bahawa terdapat lebih banyak perkara di dunia daripada Daerah Snohomish telah berjaya menyampaikan dalam 12 tahun panjang pendidikan asas. Saya kagum dengan imej yang saya lihat dan saya segera duduk dan kekal di dalam Bilik sehingga Konvensyen berakhir dua hari penuh kemudian. Kartun tersebut membawa saya ke satu kajian sepanjang hayat Bahasa Jepun, iaitu Marin Saudagar dan akhirnya kembali ke Kolej pada usia yang paling lama berusia 28 tahun. Selama lima tahun, saya mengusir pendidikan saya, hanya lebih dua tahun yang saya belanjakan di Kolej Junior semasa saya bekerja sepenuh masa di gudang sebuah hospital tempatan, dan kemudian dua lagi di mana saya mendapat rasa pertama saya pengisaran kemiskinan kerana saya cuba untuk hidup pada pinjaman pelajar kerana saya selesai Ijazah Sarjana Muda di sekolah empat tahun di sebelah jauh Negeri. Apabila ia telah dilakukan saya adalah berusia 33 tahun, graduan kolej baru dengan Ijazah yang termasuk perkataan dan Laude di atas nama saya, dan bersedia untuk melangkah ke dalam yang lebih baik, masa depan yang lebih cerah bahawa saya telah bekerja keras untuk mencapai.
Tetapi dunia tidak mahu 33 tahun yang lama masuk peringkat pekerja kolar putih. Dan tidak mahu 33 tahun lama pemandu lori berpendidikan, baik. Saya telah menganggur dan tidak kira berapa banyak saya menghantar, saya resume yang dijana sedikit minat. Tanpa perlu dengan sara hidup yang diberikan oleh pinjaman pelajar untuk mengekalkan saya, saya terpaksa kembali ke rumah ibu saya di mana saya menyambung semula tempat tinggal di bilik tidur zaman kanak-kanaknya saya dan di mana saya akan menemui pistol di tangan saya. Setiap hari saya menarik. 45 berkaliber Springfield automatik dari beg berkusyen, dibuang kunci pencetus dan berpaling di tangan saya sementara saya memutuskan sama ada atau tidak untuk menggunakannya pada diri saya sendiri. Setiap hari, selepas memeriksa garisan dan merasa beratnya, saya memberitahu diri saya, saya bukan seorang penjaga dan kembali ke tempatnya. Akhirnya, ketika musim panas awal beralih kepada musim luruh dan musim luruh memberi laluan kepada musim sejuk, saya mampu untuk menjaringkan pekerjaan sebagai pekerja temp bermusim untuk rantai gudang kawasan Seattle.
Sehingga hari ini saya mempunyai perasaan bercampur apabila saya berjalan ke kedai Gudang. Saya berjalan di sepanjang baris palet dan Nota pinggir mereka yang sempurna sejajar. Saya melihat bagaimana beberapa pekerja telah bekerja untuk menarik produk dari belakang palet dan membentuk kotak ke dalam baris di sepanjang lorong untuk memberi kesan bahawa kedai itu disumbat ke gsut dengan barangan. Saya menyimpan kereta saya di tengah-tengah lorong untuk mengelakkan hubungan yang tidak sengaja dengan barangan yang teliti dan apa-apa yang saya kesempatan untuk mengambil tetapi tidak membeli dikembalikan kepada kedudukan sebelumnya sempurna berhadapan dengan pakej lain, sebelah kanan-dan label. Saya tahu usaha yang telah pergi ke dalam pembentangan, bahawa beberapa pekerja telah meletakkan tangan ke atas dan dengan berhati-hati meletakkan segala-galanya yang menyerang mata saya. Dan saya tahu bahawa jika mana-mana bahagian daripada itu adalah kurang daripada yang sempurna, beberapa 21 tahun yang lama dickhead Shift-Pengurus akan telah melahirkan pekerja miskin yang telah lebih maju untuk meninggalkan cara itu manakala masih membuang dia bekerja lebih cepat.
Sebenarnya saya tidak dapat memberikan najis jika dunia telah di dalam ais atau kebakaran pada ketika itu. Anjakan saya telah berakhir dan saya habis. Bilik tidur saya, seperti ia, terletak di atas Bukit kira-kira 20 batu jauhnya dan saya mempunyai temujanji dengan pistol yang saya simpan di bawah katil di sana sebelum tidur. GMC saya besar Jimmy telah menyeberangi Pas gunung dalam mati musim sejuk lebih banyak kali daripada saya boleh mengira begitu, tidak kira apa cuaca, perjalanan merentasi Lembah dan kemudian up beberapa Bukit adalah satu kerja yang mudah pagi. Saya terkunci di hab, dengan terhantuk lantai dipasang tuil ke 4 roda tinggi dan bergolek dengan lancar dari tempat letak kereta sementara lain-lain pekerja yang lain masih fishtailing menyedihkan econobox mereka di kalangan di sebelah tempat letak kereta mereka.
Antara Negeri adalah sesak dan saya turun trak saya ke dalam talian dengan orang lain malang untuk akan pergi ke suatu tempat pagi. Kami mengetuai Utara pada kadar yang perlahan untuk adegan longgokan besar-besaran. Saya melihat dalam kagum pada pecahan yang dipintal, salah satu kereta di sisinya, masih smoldering walaupun aliran yang stabil air lori fireon-adegan dicurahkan ke atas bagur. Kemudian, saya belajar kemalangan itu adalah maut. Mungkin beberapa kerja miskin lain-a-shlub seperti saya cuba untuk mendapatkan atau dari tempat yang hampir tidak membayar untuk roti hariannya. Allah berehat jiwanya.
Di mana antara negeri 5 Utara bertemu lebuh raya 2 saya tergelincir dari tiga lebuh raya lorong dan ke dua jambatan Lane yang dikenali sebagai jambatan yang pertama yang merangkumi Sungai Snohomish dan kemudian melintasi lebar Lembah terdedah banjir yang dinaikkan ke atas baris selepas baris lajur konkrit. Jalan ini, juga, telah disumbat dengan kereta bergerak tidak lebih cepat daripada berjalan kaki yang perlahan dan perjalanan yang biasanya cepat mengambil masa yang sangat baik. Tetapi sebagai akhir jambatan secara beransur-ansur didatangi, saya melihat satu tempat di mana kereta yang hilang tidak pergi.
Photo ihsan daripada WA State DOT

Di hujung trestle, lebuh raya 2 mengambil giliran yang tajam dan kepala Selatan di sepanjang tepi Lembah Snohomish sebelum akhirnya menyambung semula laluan Easterly ke atas melalui $ Stevens. Pada masa yang sama, dahan keluar ke arah utara dan bandar Tasik Stevens melalui Lebuhraya tempatan yang lain. Terdapat, Walau bagaimanapun, pilihan ketiga: susur keluar cawangan ke jalan yang membawa Timur mati, kanan ke atas dan ke atas RIM Lembah.
Jalan raya ini adalah salah satu daripada mereka kepingan kaki yang tidak akan dibina hari ini. Lebih daripada 300 kaki tinggi, Cavalero Hill naik seperti satu escarpment di atas lantai Snohomish Valley. Dari bahagian atas, perjalanan ke bawah Bukit adalah seperti perjalanan melalui air terjun. Ketika anda menghampiri tepi precipice, landskap di mana-mana sebelah jatuh dan ufuk mengisi penglihatan anda. Di hadapan, bandar Everett duduk di atas apa yang seolah-olah menjadi Bukit kecil dan di luar terletak hak milik, whidbey Island dan akhirnya salji tertutup gunung di Semenanjung Olimpik. Untuk seketika tampaknya seolah-olah anda akan terbang ke angkasa, tetapi kemudian jalan miring dan sudut pandangan anda menjadi Menyelam panjang ke arah Lembah di bawah. Pada zaman yang lama, jalan itu pergi semua jalan ke lantai Lembah dan kemudian ke atas dan ke rumah dua lorong jambatan di mana kereta SPED Muka ke arah satu inci lain berasingan dengan tiada margin untuk kesilapan, tetapi di awal 70s beberapa teliti jurutera sivil yang direka di atas kapal yang mencapai sepenuhnya ketiga Mencuar ketinggian Bukit-bukau dan slingshots anda ke dalam jambatan westterikat yang menjatuhkan anda selamat di seluruh Lembah.
Menuju Timur, cara saya akan yang berais pagi, yang lebih baik susur keluar yang sama mencecah ke cerun. Tetapi sebaik sahaja anda memulakan pendakian Bukit itu sendiri, terikan enjin untuk membuat pendakian dan pemandu mendapati diri mereka menolak kembali terhadap kusyen tempat duduk mereka sementara kenderaan mereka berjuang seperti kapal terbang melawan sebuah gerai. Malah dalam haba musim panas ia adalah pendakian sukar dan sekarang, bahawa jalan berdiri sebagai kosong dan berais sebagai Matterhorn

Dari kedudukan saya di atas lantai Lembah, keadaan kelihatan tidak putus asa. Di mana-mana saya melihat adalah talian kereta menyekat kemajuan saya. Ke selatan sebuah perarakan yang tidak berkesudahan, bergerak perlahan menuju ke rumah saya dan ke utara garis yang sama mengetuai lebih-atau-kurang dari rumah saya. Tetapi di hadapan Bukit dibuka dan, dalam di dalam saya, sesuatu yang hanya akan terputus. Saya menunjuk Jimmys yang hiasan di cerun dan pelekat gas.
Aku melihat mereka melihat. Lelaki dan wanita fana yang terperangkap dalam kereta kecil mereka sebagai GMC besar-besaran saya thundered oleh dan dipercepatkan ke arah cerun. Orang yang dikatalogkan, mulut terbuka sepenuhnya dalam kejutan dan seorang lelaki mempunyai keberanian untuk meletakkan dalam tanduk beliau dalam cubaan yang tidak dapat dinafikan untuk mengusir saya dari perjalanan saya yang dipilih tindakan. Tetapi tiada mengongkek diberikan hari itu kawan-rakan saya dan saya memukul Bukit sepenuhnya 50 batu sejam.
Bumi yang condong ke atas dan langit mengisi wawasan saya. Berat badan saya beralih ke belakang saya, seperti angkasawan bersedia untuk memulakan ke angkasa, dan GMC mula Berkuku Palsu cara ke lereng Bukit. Tayar yang tengkorak pada kaki berais dan trak tergelincir ke sisi tetapi saya diperbetulkan stereng dan kekal keras pada gas. Satu tayar yang dijumpai daya tarikan dan kemudian seterusnya dan dengan meningkatkan keyakinan dan kelajuan saya naik dan keluar dari Lembah pada Plume salji dan ais, naik ke tepi precipice dan ke atas tanah rata di luar tanpa kejadian manakala mereka di bawah hanya boleh menonton di amazement. Aku tidak bisa-tidak-akan berhenti.
Mungkin yang gila tetapi sesuatu di dalam saya berubah tepat kemudian dan pagi itu dan sebelum saya pergi tidur saya membuat keputusan yang sedar untuk meninggalkan. 45 di mana ia dipunyai di bawah katil. Keesokan harinya saya melakukan yang sama dan, walaupun hidup saya tidak mendapat lebih baik, saya tidak pernah lagi memilih bahawa pistol dengan pemikiran berpaling terhadap diri saya sendiri. Dunia yang disedut, saya tahu, dan jalan yang saya fikir sepatutnya telah dibuka kepada saya selepas tahun kerja keras dan pengorbanan telah sesak oleh haram berfikiran sempit yang telah mencapai Stesen mereka dalam kehidupan sebelum saya telah berfikir untuk pergi ke sana, tetapi masih ada jalan ke depan. Saya boleh tinggal terperangkap di belakang mereka selama-lamanya atau saya boleh memanjat bukit dan pergi lebih jauh daripada mereka pernah bermimpi. Hanya ada satu cara sebenar untuk pergi.
Thomas kreutzer kini tinggal di Buffalo, New York dengan isterinya dan tiga orang anak tetapi telah menghabiskan sebahagian besar kehidupan dewasa di luar negara. Beliau telah tinggal di Jepun selama 9 tahun, Jamaica selama 2 dan menghabiskan masa hampir 5 tahun sebagai peniaga AS Mariner berkhidmat terutamanya di Pasifik. Seorang peminat auto masa lama dan motosikal beliau telah mengejar hobi mereka apabila mungkin. Dia juga menikmati penulisan dan pengucapan awam di mana, menurut isterinya, subjek kegemarannya adalah dirinya sendiri.