repair manuals, spare parts, repair manual, user's manual
Translated text

Kalla mig en cyniker, men jag har aldrig varit ett stort fan av auto företag spenderar miljoner dollar att annonsera på Super Bowl. Jag antar att min negativism började 1993 när Subaru infört Impreza. Ett år senare beräknat jag annonser kostar någonstans nära $2,000 per bil säljs. Jag räknade Subaru skulle ha sålt många fler Imprezas om det hade bara hamlade $2,000 av listpriset för bilen. För övrigt var andra två annonsörer det året Oldsmobile och Cadillac.

Med några få undantag har bil annonser sällan fungerat med Super Bowl tittare. Under åren har jag skämtsamt föreslog reklam bilar på Super Bowl var dödsstöten för försäljning. Den enda anledningen företag annonseras var linjera Egon av reklambyråer och chef marknadsföring honchos på bilföretag.

Förra året bil annonser verkade för att förbättra och jag måste erkänna att det verkligen lönat sig för Audi och Kia som de uppnått rekordförsäljning i USA förra året. Men det verkade inte göra mycket för VW eller för Honda, som annonseras Accord CrossTour.

Årets bil annonser äntligen skapat buzz som normalt är förknippade med traditionella Super Bowl annonsörer som Budweiser och Doritos. Volkswagen drog igång den största kupp med Darth Vader Jr Star Wars annons för den kommande all-nytt 2012 Passat. VW skickligt släppt den fullständiga annonsen i förväg, vilket används för att vara en absolut no-no. Igår kväll att det redan hade sett över 13 miljoner gånger på YouTube. Det är ännu mer än 6 miljoner visningar av Äpplen ikoniska 1984 Macintosh annons som anses vara den ultimata Super Bowl annons.

Det verkade vara en allmän enighet bland de många måndag-morgon quarterback annons kritik som VWs ad var den bästa. Personligen min favorit var Audi Tillflyktsort från det Lyxiga Fängelse för 2011 Audi A8. Min fru gillade Bridgestones Carma annons, men tyvärr kunde hon inte minns vad annonsen var när hon berättade att det var hennes favorit. Oops.

Min ta: Volkswagen hade bättre allvarligt öka sin försäljningsvolym i USA i år — om reklam lönar sig.
Original text