repair manuals, spare parts, repair manual, user's manual
Translated text

Phil Hill Award – presenteras årligen av Road Racing Driver förare klubben till en person som har gjort enastående service till road racing – har tilldelats 4 Indy 500 vinnare Rick Mears. På klubbar västkusten banketten, hålls före den Toyota Grand Prix i Long Beach, änka Hills Alma och son Derek (foto) presenteras Mears med den prestigefyllda utmärkelsen.

Mears accepterade pokalen och försökte glida iväg utan att göra ett tal, men publiken drog honom tillbaka. Jag trodde jag skulle glida ut, säger en ödmjuk Mears. Jag måste bara säga tack så mycket. Jag fick äran att bara vara här för att hedra Roger [Penske] ikväll, och för att få denna utmärkelse är otroligt. Det kommer att bli tufft för mig leva upp till alla att [Phil Hill representerade]. Jag vill tacka RRDC och allt den gör och alla för att komma ut och stödja denna händelse ikväll.

Mears föddes i Wichita, Kansas, och hans familj flyttade till Bakersfield, Kalifornien, när han var 5. Efter racing lager bilar som hobby och ridning motorcyklar, dominerade han Indy car racing på 1980-talet. Han vann totalt 29 Indy biltävlingar för Team Penske, varav sju var på vägen jagar, och vann pole position 40 gånger. Han var en Indy 500 mästare fyra gånger, knyta två andra drivrutiner för de flesta wins på brickyarden och fick namnet Driver av decenniet av Associated Press. Efter pensioneringen 1992, fortsatte han att arbeta för Roger Penske som drivande coach och rådgivare.

Nämnda Derek Hill: jag kunde inte vara mer glada. Denna utmärkelse för en gentleman som jag beundrat så mycket växer upp, titta på honom i Indy bilar och vinna så många Indy 500s... han, en kille från Bakersfield, gick över till England och vann sitt första lopp på Brands Hatch i 1978. Det var en fin touch med tanke på att min pappa vann sitt sista lopp i Brands Hatch 11 år tidigare. Detta är för dig, Rick Mears.

Bobby Rahal, emcee för kvällen, lagts till är fina med Rick när jag tävlade mot honom han var tuff men han var alltid ren, han var alltid rättvis, och du kan lita på honom. Han var en stor mästare.

Samma ord kunde ha använts för att beskriva Phil Hill själv, som gick bort i 2008 och var en viktig del av den Road & spår familj i årtionden.
Original text