repair manuals, spare parts, repair manual, user's manual

Oeps dat is niet juist – het moet worden gelabeld Langzaam Rijden. Laat het me uitleggen.

Een paar weken geleden, toen de officiële EPA beoordelingen uitgebracht voor de all-electric 2011 de Nissan Leaf, ik ontdekte Europeanen geven een bereik van 109 km in vergelijking met een EPA-figuur van 73 km. Als ik was te wijten aan het lenen van een Blad als deel van mijn WCOTY jury duty vroeg ik me af hoe ik was van plan om een Blad uit waar ze worden gehouden in Los Angeles bij mijn huis in Santa Barbara. Door puur toeval bleek de afstand is 109 km volgens Google Maps. Dus, heb ik besloten om mezelf een uitdaging om te zien of ik kon rijden een Blad 109 kilometer op één acculading.

Ik weet het Blad is niet de juiste auto voor de lange afstand rijden op snelheid op snelwegen. Zijn het best geschikt voor stop en go verkeer. Dus ik overeengekomen om de verstandige suggestie van het rijden op de snelweg, voor de eerste 21 km tot een Nissan dealer in Santa Monica waar ik kon de bovenkant van de batterij vóór het aanbreken van de resterende 90 km via twee baans snelwegen en straten van de stad.

Dit bespaart me een uur van langzaam rijden en ook korter worden. Ik reed op 60 tot 65 km / u op de snelweg en de geschatte bereik is gedaald van 123 km op een volle lading tot 84 km tegen de tijd dat ik naar de dealer. Ik schat dat 50 minuten kosten bij 240 volt, met dank aan Santa Monica Nissan, zou me genoeg sap te maken van de rest van de reis zo lang als ik reed voorzichtig.

Om een lang verhaal kort te maken ik heb het gemaakt - maar nog maar net.

De voorspelde bereik weergegeven, de hele weg naar huis, rijden op 25 tot 55 km / h en het vermijden van snelwegen voor alle maar een paar kilometer, was ongelooflijk nauwkeurig. Van 60 km afstand het gebaseerd zou ik het opraken van de juice net als Id huis krijgen. Geweldig.

Een mijl of zo van mijn huis, nadat alle lichten kwam op mij waarschuwing de batterij niveau laag was, een klein pictogram met een schildpad verlicht en vertelde me dat het motorvermogen is beperkt, maar sinds ik was alleen maar aan de maximumsnelheid van 25 km / ik merkte geen spanning. Aanzienlijk, het vermijden van snelwegen had alleen nog twee kilometer naar mijn reis.

Zodra ik de auto geparkeerd heb ik aangesloten op de 120-volt kabel meegeleverd met de auto en liet het op te laden voor de 24-uur – dat is hoe lang het duurde om volledig op te laden. Weer, zoals voorspeld door de Bladeren display.

Ziek melden op meer van mijn avonturen in het Blad in een andere post nadat ik gereden heb, zoals bedoeld, in de stad tegen een sneller tempo en (dat beloof ik) voor niet meer dan 60 km in een dag.


Ik moet toegeven, ik ben onder de indruk van de auto na een dag, zelfs als ik te langzaam rijden. Hoe je het ook bekijkt, het Blad is een ' game changer'.