repair manuals, spare parts, repair manual, user's manual
Translated text
Mikä menee ylös tulee myös alas. Joten miten ralli ajurit puuttua hypätä ja miten autot selvitä siitä? Löydämme outBlame Bullitt ja The Dukes of Hazzard, mutta itseään kunnioittavan petrolheads mielelläni nähdä auton lentävät ilmassa, kaikki neljä pyörää käyntiin. Ralli kuljettajille matalalta kiertoradalle on yhtä paljon osa heidän taito asettaa täytäntöönpanojäsenvaltiona täydellinen käsijarru päälle.
Hyppyjä kuin Colins Crest lumisten teiden Ruotsin ja keltainen talo kuuluisa tason kohottamiseen entisestään lavalla Suomessa ammattikuljettajien todella ansaita kuori, lyömällä vaakunat 100 mph alla yli 40 metriä ja jotenkin jäljellä valvontaan autonsa kaatuu takaisin maahan.
Mutta takana hulluus on menetelmä. Jumping ralliautoa on yli vapautuminen mielikuvitus ja lattia kaasua.
Hyppy on hyvin tekninen tilanne, jossa kaikki ralli ajurit voi todella arvioida, mitä tapahtuu, kun ne maahan, sanoo Mario Fornaris, Skoda ralli joukkue Italia ralli operations johtaja ja tekninen tuki on Skoda UK Motorsport.
Teknisestä näkökulmasta ensimmäinen asia on varmistaa, että auton alaosa ei saa tuhota, kun se lasku. Edessä alapuolelta auton tarvitsee suojelua niin, että kaikki energia menee läpi vahvistettu erityiskysymyksiä ja sitten kautta alusta, koska se on oikeastaan vahvin osa auton.
Joukkueet insinöörit voi vaikuttaa kovassa asenne lennon aikana ja varmistaa, että se laskeutuu pehmeästi muuttamalla perustamiseen.
Pelti asetuksilla voimme osittain valvoa kulma auton tekee, kun se otetaan pois, sanoo Fornaris. Ehkä tärkeintä on arvioida kuinka paljon energiaa tarvitaan ottamaan laskeutumasta kautta pellit. Voimme laskea korkeus hypätä ja auton massa ja joitakin yhtälöt voimme päättää, kuinka vaikeaa pellit saa ja kuinka edistyksellinen niissä noudatetaan pystyy absorboimaan energiaa päästä kolahtaa-stop pelti aivohalvaus käytettynä. Sitten testaus voi vahvistaa laskelmat.
Kuljettaja voi vaikuttaa hypätä kulma. Jarruttamalla hieman juuri ennen hypätä tai nopeuttaa ja nosto, hän voi osittain valita jos auto tulee maa, jossa kaikki neljä pyörää yhdessä tai ensin etupyörät tai ensin takapyörien.
Super 2000 eritelmän autoja yleensä täysin kykeneväinen yli hyppää, koska tekniset määräykset tarjoavat paljon Jousitusmatka.
Fabia, itse on erittäin hyvä, sanoo Fornaris. Koska sen painon tasapaino auton luonnollinen taipumus on lentää tasainen ja tavalla, joten ei ole vaikea hienosäätää sitä [ralli hyppyjä].
Skoda UK kuljettaja Andreas Mikkelsen sanoo, hypyt ovat yksi vaikeimpia asioita joka tapauksessa. En välttämättä tiedä, jos harja tulee olla hyppy vai ei. Olen vain seuraava pacenotes, hän sanoo. Ja recce, emme aina tiedä jos harjanteelle tarkoittaa iso hyppy, pieni hyppy tai ei hypätä. Se voi olla vaikea ennakoida. Itse asiassa se on yksi pahimpia tunteita ralliautoa: Kun otat pois jos et ole odottanut. Jotain, joka näyttää pieni recce nostattaa, ja sitten tiedä, se satuttaa.
Pieni auto optimoimiseksi painopiste kovassa-paikkaisessa jopa six-footer Mikkelsen sanoo, hypyt ovat matkalla kohti tuntematonta.
Istun niin alhainen, että I cant nähdä paljon vaakunat, hän kertoo. Itse asiassa, jos katsot junassa videomateriaalia, näet usein minua kallistaa päätäni hieman myönnän crest, jos Im yrittää etsiä ja nähdä.
Silloinkin olen keskittynyt noudetaan riviä oikeassa – mikä kun olen, vaan se miten varmistaa, että otamme pois juuri. Sen ei vain toivovat sinulle hyvä osuma crest, koska jos saat sen väärin, youd paremmin valmistautua jotain hullua kun maa.
Merkillistä, Mikkelsens navigator, Ola Fløene myöntää, että hän erikoiskieli aina kertoa, onko auto on jätetty maahan koska hes keskittyä niin kovasti vaatii pacenotes. Saa ajattelemaan, jos tämä voisi olla paras...

Kolme pisin ralli hyppää:
Sebastian Loeb - ralli Turkin huhtikuu 2010:85 metrin
Jevgeni Novikov - Rally Finland, elokuu 2009:66 m
Markko VASEKilta Märtin - rallin Suomen, elokuussa 2003:57 m
Original text


Onnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-1-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-2-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-3-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-4-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-5-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-6-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-7-jpgOnnellinen purkaminen: miten hypätä auton-skoda-art-jumping-8-jpg