Giedo van der garde: vi ganske mye verre enn ledere

Første dag i vinter i Jerez har gått uten alvorlige problemer til giedo van der garde. Caterham pilot uttalt at han hadde positivt inntrykk av den nye bilen, men det er vanskelig å bedømme nivået på utviklingen team sammenlignet med i fjor.

Giedo van der garde: "maskinen har gjort et positivt inntrykk, er det raskere og mer passer meg, men vi er fortsatt ganske mye verre enn lederne. På først dagen i den bakre delen av maskinen var ikke stabile, men samlet jeg er tilfreds. Se hvordan hendelser vil brette onsdag.

De fleste av problemene vi hadde med dekk. Fortsatt trenger å forstå hvor mye de avviker fra tidligere år. I tillegg til Medium og myk ble sti for kald. Men alle lagene er like, og jeg håper snart å kunne håndtere peculiarities av gummi.

Det er for tidlig å bedømme om vi pålegge sliter lag gjennomsnittlige gruppen. Var bare den første dagen av tester, har vi et ungt lag, men Cyril Abitebul gjør alt for å plassere de riktige menneskene til viktige posisjoner. Jeg er sikker på at dette vil hjelpe laget gjøre fremgang, men det er for tidlig å snakke om noe.

Caterham har annonsert signeringen av en kontrakt med giedo van der garde flere dager før testene. Nederlandske pilot forsikrer meg at dette hadde ingen effekt på testprogrammet: "Hvis vi kunne signere en kontrakt før, så jeg ville ha mer tid til å forberede for tester. Men jeg vet, de vet meg, så noen problemer oppsto. Nå jeg forbereder for sesongen, får vi se hva vi kan gjøre."